Wieczorem 29 maja 2020 r. składy kursujące linią średnicową z Krakowa Głównego do Krakowa Płaszowa pojadą przez nowy most kolejowy nad Wisłą.
– Dzisiaj udostępniony do ruchu został nowy most kolejowy w Krakowie. Inwestujemy w nowoczesną kolej w całym kraju – m.in. w dużych aglomeracjach. Nowa infrastruktura oznacza większe możliwości dla przewozów aglomeracyjnych i znaczne skrócenie czasu przejazdu. Konsekwentnie dążymy do celu, jakim jest bezpieczna, komfortowa i przewidywalna polska kolej – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Jest to pierwsza z trzech przepraw, które do końca 2021 r. wybudują PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Dzięki dodatkowym torom zwiększą się możliwości przewozów pasażerskich na południu Polsk i w aglomeracji krakowskiej. Inwestycja warta ponad 1 mld zł współfinansowana jest w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Most kolejowy zapewni sprawne podróże dalekobieżne, regionalne i aglomeracyjne. Ma 234 metry długości i niemal 9 metrów szerokości. Składa się z trzech łukowych przęseł, z których najwyższe wznosi się na przeszło 18 metrów. Waży 7 tys. ton. Pociągi pojadą po nim z prędkością 100 km/h.